keskiviikko 8. heinäkuuta 2015

Denmark Trip Day 7-8

Heippa ihanat! (perjantai 18.6. - lauantai 19.6.) Tänään me jatkettiin matkaamme autolla Köpenhaminaa päin. Ehtisimme kyllä syömään hotellissa aamupalaa ennen kun jatkoimme matkaamme. Vaikka olimme matkalla Köpenhaminaan niin oli yksi paikka missä halusimme käydä ennen sitä, nimittäin Møns Klint. Tämä paikka sijaitsi saaressa nimeltään Møn ja siellä oli nämä aivan upeat jyrkät kallionseinämät.

Jos itse halusi nähdä nämä kallionseinämät kokonaan niin joutui kävelemään alas monta porrasta että sinne pääsi, koska ylhäältä niitä ei näkynyt yhtä hyvin. Kun pääsimme alas näkymä oli aivan upea! Kun olimme katselleet valmiiksi piti sitten kävellä takaisin ylös portaita pitkin. Ei tullut aikaisemmin ajatelleeksi mutta portaat olivat helpot kävellä alas mutta ylös ne olivat tosi jyrkät ja tuntui ettei ne halunneet loppua sitten millään! Tuli myös laskettua matkan aikana kuinka monta askelmaa portaissa oli, niitä oli noin 600! Kun päästiin ylös isksi aikamoinen hiki koska ilma oli kuitenkin tosi kostea. Käytiin viereisessä kahvilassa leputtamassa jalkoja ja syötiin myös siellä välipalaksi omat leivät.

Autolla jatkoimme taas matkaamme Møns Klint:in jälkeen ja noin parin tunnin sisällä olimme perillä Kööpenhaminassa! Kööpenhaminassa ei tullut hirveästi kuvia otettua kun olimme siellä melkein kaksi kokonaista päivää niin siksi päätin että laitan kuvat tänne molemmista päivistä. Ensimmäisenä päivänä kun saavuttiin perille niin kävimme ihan ensimmäiseksi hotellissamme viemässä meidän matkalaukut. Heti kun olimme hotellissa käyneet niin lähdimme heti kävelemään keskustaa kohti! Kävimme vähän kaupoissa sisällä mutta mitään ihmeellisempää ei tarttunut vielä mukaan ensimmäisenä päivänä.

Kävelimme kuninkaallisen linnan ohi ja sitten kävimme myös katsomassa tunnettua pientä merenneito patsasta!

Koko ensimmäinen päivä meni tosi nopeasti kun oli niin paljon katseltavaa!

Seuraavana päivänä heräsimme vähän myöhemmin koska kaupatkin aukesivat vasta kello 10.00. Tänään oli sitten luvassa enemmän shoppailua koska ensimmäisenä päivänä tuli katseltua enemmän paikkoja läpi. Kauppoja oli jokaisella kadulla niin paljon!

Kun shoppailut oltiin saatu tehtyä valmiiksi päätimme että lähtisimme yhdellä sightseeing veneellä katselemaan paremmin Kööpenhaminaa. Venematka kesti vähän yli tunnin ja sillä matkalla sai paljon paremman kuvan koko Kööpenhaminasta!

Illaksi suunnattiin sitten Kööpenhaminan kuuluisaan Tivoliin! Tivolissa oli todella kaunista. Jäätiin syömään yhteen ravintolaan joka oli myös Tivolin alueella. Isällä ja minulla oli myös rannekkeet niin tuli siellä myöskin vähän käytyä noissa laitteissa. Kun kello oli noin 23.00 kävelimme takaisin hotellille ja melkein heti iski myös uni kun pääsi sänkyyn makaamaan.

Tämä oli viimeinen reissupostaukseni Tanskan matkastani! Toivottavasti ette kyllästyneet näin moneeseen reissupostaukseen mutta näitä kuvia oli niin paljon niin en olisi ikinä saanut niitä laitettua yhteen postaukseen, ja olihan tämä kivempi saada jakaa näin päivä kerrallaan. Mutta toivon todella että olette pitäneet näistä postauksista!

1. Wau upeita kuvia! Ihanan oloinen reissu sulla :-)

therewillbesunshine-emilia.blogspot.com

2. Oijoi, Tanska näyttää yllättävän hyvälle ja nähtävää siellä varmasti oli! Mulla on aina ollu Tanskasta vähä semmone "nääh tylsäpaikka" fiilis, mutta nää sun Tanskaan liittyvät postaukset kyllä kumos sen sata nolla :D! Muutenkin tosi kivan oloinen blogi ja hirmuisen kaunis tyttö! Liityin lukijaksi :)

1. Voi ihana kuulla jos sait näistä postauksista paremman kuvan Tanskasta! Rakastan itse Tanskaa yli kaiken!! :) Tosi ihanaa jos liityit lukijaksi, tekee mut tosi onnelliseksi! <3

3. Niin kauniita kuvia ja maisemia :)

1. Maisemat olivat todellakin kauniita! :) Kiitos kommentistasi Marika! :)